النصر برای بازسازی زیرساخت های کارخانه در 6 ماه آینده: مدیر عامل



خودروساز النصر اولین کارخانه تولید و تولید خودروی الکتریکی خود را با 55 درصد قطعات محلی در مصر احیا خواهد کرد.

این شرکت به شرکت هولدینگ صنایع فلزی وابسته است که زیر چتر وزارت بنگاههای عمومی قرار دارد.

ال نصر به عنوان بخشی از برنامه های خود برای دوره آینده ، دو قرارداد با شرکت چینی Dongfeng Motor Corporation برای شروع تولید وسایل نقلیه الکتریکی در مصر و احیای کارخانه امضا کرد.

مدیرعامل این شرکت ، هانی الحولی گفت که وزارت بخش عمومی تصمیم گرفته است با همکاری با یکی از بزرگترین خودروسازان چین این شرکت را احیا کند. مشاهده خواهد کرد که شرکت تولید کننده اتومبیل النصر با رعایت دستورالعمل های رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی اتومبیل های الکتریکی تولید می کند.

الخولی گفت که این شرکت قراردادی را با شرکت چینی منعقد کرده است تا جای کارخانه فعلی را بگیرد تا النصر بتواند محصولات را در بازار مصر طی یک سال تولید و به بازار عرضه کند.

وی تأکید کرد که این قرارداد به معنای خلاص شدن از شر تجهیزات و خطوط تولید فعلی کارخانه نیست بلکه هدف آن بازسازی زیرساخت های آن است. با این حال ، وی خاطرنشان کرد که 65 درصد تجهیزات کارخانه در شش ماه آینده تعویض می شود.

ال هولی افزود که احیای ساختمانهای این کارخانه شامل کار در کارخانه مونتاژ اتومبیل و خطوط تولید قطعات ، علاوه بر عملیات تعمیر زیرساخت ها است. این شامل کار بر روی شبکه های آب ، خط زهکشی و منبع تغذیه آن است.

وی گفت النصر دو قرارداد را با دانگ فنگ در 18 ژانویه امضا کرد. قرارداد اول مربوط به تولید وسایل نقلیه الکتریکی و قرارداد دوم مربوط به احیای نیروگاه با همکاری یکی از شرکتهای مرتبط با وزارت بنگاههای عمومی خواهد بود.

وی گفت این شرکت تصمیم گرفته است با Dongfeng Motor Corporation قرارداد ببندد زیرا این دومین شرکت متخصص در زمینه تولید و ساخت اتومبیل های الکتریکی فعال در بازار چین است. این شرکت چینی سالانه حداکثر 4 میلیون دستگاه EV تولید می کند.

الخولی گفت النصر با مشهورترین شرکت های بین المللی سازنده و تولید کننده خودرو از جمله تویوتا ، نیسان ، هوندا ، مرسدس ، آئودی ، پژو و سیتروئن معامله می کند.

النصر در سال 1959 به عنوان یک شرکت مصری برای تولید ماشین و کامیون های حمل و نقل سنگین تاسیس شد. ظرفیت تولید آن به 20 هزار خودرو در سال می رسد و در وادی هوف در هلوان واقع شده است.

الخولی گفت که ظرفیت خطوط تولید ماشین الکتریکی در سراسر جهان تقریباً به 53000 خودرو در سال رسیده است. در نتیجه ، این شرکت قصد دارد 25000 اتومبیل را در مرحله اول برای فروش در بازار محلی تولید کند.

وی تأکید کرد اگر تقاضای مصرف کنندگان محلی برای وسایل نقلیه الکتریکی در دوره بعدی افزایش یابد ، این شرکت ظرفیت تولید خود را 100٪ افزایش می دهد.

الخولی گفت: درصد اجزای داخلی در خودروی الکتریکی النصر تولید شده از 55 درصد شروع می شود و درصد باقیمانده از چین از چین وارد می شود ، زیرا بزرگترین تولید کننده این نوع خودروها در جهان است.

وی افزود: چین از نظر علمی و فن آوری در تولید اتومبیل های برقی پیشرفت کرده و توانسته است بهترین مارک ها را در انواع مختلف قیمت تولید کند تا همه اقشار جامعه را راضی کند.

وی گفت: 70 درصد هزینه بازسازی کارخانه تولید خودروهای الکتریکی توسط چندین بانک سرمایه گذاری تأمین می شود و درصد باقیمانده آن خود تأمین مالی است.

الخولی اشاره کرد که برجسته ترین بانک های سرمایه گذاری در بازار مصر که تمایل به تأمین مالی پروژه را دارند عبارتند از: بانک ملی مصر (NBE). بانک تجارت بین الملل (CIB) ؛ Misr Bank؛ و QNB الاهلی. وی همچنین گفت که هزینه های سرمایه گذاری برای فرآیند توسعه به حدود 2 میلیارد EGP خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد که این شرکت در سه ماهه اول (Q2) سال 2022 مدل خودروی الکتریکی E70 را در دو دسته اتومبیل و تاکسی در مصر عرضه می کند. قیمت تاکسی بین 320،000 تا 350،000 EGP متغیر خواهد بود ، در حالی که اتومبیل ها با قیمت 390،000 EGP به فروش می رسند.

ال هولی افزود که E70 قادر است با 145 اسب بخار به حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت دست یابد. و مسافت پیموده شده بیش از 400 کیلومتر را با شارژ رانندگی کنید. این مدل قرار است شامل سیستم های ایمنی پیشرفته مانند: سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) باشد. توزیع برق الکترونیکی (EBD) ؛ کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ؛ کارشناسی سیستم کنترل کشش (TCS) ؛ و HSA.

این خودرو از چندین ویژگی لوکس مانند سانروف ، صندلی های برقی ، صفحه کنترل ، تهویه مطبوع با فناوری پلاسما و سیستم های ایمنی اضافی مانند دید 360 درجه محیطی و نشانگر فشار لاستیک برخوردار است.

الحولی گفت که توافق نامه ای با وزارت برق و انرژی های تجدید پذیر حاصل شده است ، به شرط آنکه کیلووات با قیمت 47.5 پیاستر فروخته شود. این همچنین در نظر می گیرد که صاحب EV هر ساعت از سال 50 پیستر خواهد پوشید.

وی گفت این شرکت در حال پیوستن به ابتکار ریاست جمهوری برای جایگزینی وسایل نقلیه منسوخ شده در جاده های مصر است که توسط دولت در اوایل ماه جاری اعلام شد.

وی افزود: این خودروها در مدت یک سال تولید می شوند و اجرای این طرح حدود سه سال به طول می انجامد.

طرح ملی تبدیل وسایل نقلیه گاز طبیعی یکی از ابتکارات ملی است که با استراتژی دولت برای بالا بردن سطح زندگی در بین شهروندان و ارائه بهترین خدمات به آنها ادغام می شود. همچنین هدف آن حمایت از صنعت خودرو ملی و به حداکثر رساندن مزایای منابع طبیعی است.

الحولی اشاره کرد که دولت در چند سال اخیر گام مثبتی در جهت صدور مجوز برای اتومبیل های برقی برداشته است.

وی تأکید کرد: تعدادی از مطالعات نشان می دهد که پس از ساخت ایستگاه های شارژ بیشتر و صدور مجوز برای این وسایل نقلیه ، خودروهای الکتریکی در بازار مصر محبوب خواهند شد.

علاوه بر این که نیازی به نگهداری دوره ای ندارند ، تا 60٪ از افرادی که با سوخت سنتی کار می کنند از نظر اقتصادی برای مصرف کننده بیشتر است. همچنین برق بیش از 50 درصد از سوخت ارزان تر است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *