[ad_1]
طبق گفته هشام اوکاشا ، رئیس بانک ملی ، بانک ملی مصر (NBE) در پایان دسامبر سال 2020 سبد سپرده مشتری خود را به 1.8 ترانزوم EGP رسانده است.
در همان زمان ، این بانک اعلام کرد که حجم کل وام های ارائه شده به مشتریان با نرخ اشتغال 47 درصد به 866 میلیارد EGP رسیده است.
اوکاشا گفت که تعداد مشتریان NBE در دسامبر سال 2020 به حدود 15.4 میلیون نفر رسیده است که 1.7 میلیون مشتری نسبت به دسامبر 2019 افزایش دارد.
وی افزود مردان در گروه سنی 21 تا 36 سال حدود 31٪ سپرده گذاران بانک را تشکیل می دهند در حالی که زنان 41٪ را تشکیل می دهند.
طبق گفته اوکاشا ، سبد بانکی خرده فروشی بانک در پایان دسامبر سال 2020 به 123 میلیارد EGP رسیده است ، در حالی که در دسامبر 2019 ، 90.7 میلیارد EGP بود. آخرین آمارها نرخ رشد 35٪ را نشان می دهد ، که نشان می دهد هدف این بانک رسیدن به 143 EGP است. میلیارد دلار در پایان دسامبر 2021.
وی گفت: این بانک 16 دستگاه خودپرداز جدید مناسب برای افراد معلول به عنوان بخشی از استراتژی خود برای حمایت از مشتریان خود با معلولیت و اختلالات بینایی نصب کرده است. معرفی ماشین های جدید به این بخش مشتری این امکان را می دهد تا بدون نیاز به کمک از کلیه خدمات ارائه شده توسط دستگاه های خودپرداز به طور کامل و آسان بهره مند شود.

وی همچنین گفت که تعداد خودپردازهای این بانک در دسامبر سال 2020 4941 دستگاه بود که در مقایسه با دسامبر سال 2019 705 واحد افزایش یافته است. در مجموع 66٪ از دستگاه های خودپرداز جدید در خارج از قاهره بزرگ واقع شده اند. این بانک قصد دارد تا پایان سال 2023 تعداد 6500 دستگاه خودپرداز را افزایش دهد.
وی افزود که در سال 2020 بانک 38 شعبه جدید افتتاح کرده است و در پایان دسامبر سال 2020 شبکه شعب 541 شعبه است. NBE قصد دارد تا پایان دسامبر 2023 به 700 شعبه برسد.
از طرف خود ، یحیی ابول فتوح ، معاون رئیس NBE نشان داد که این بانک در پایان دسامبر سال 2020 موفق به افزایش سبد کارت اعتباری خود به 1.3 میلیون کارت شده است. به عنوان بخشی از این ، اندازه نمونه کارها به 7 ، 3 میلیارد EGP در پایان دسامبر سال 2020
وی گفت: این بانک موفق شده است حدود 3.3 میلیون کارت Meeza برای بسیاری از بخش های خرده فروشی صادر کند ، که بیشتر آنها قبلاً با بانک ها معامله نکرده بودند.
ابول فتوح افزود که وام های شخصی در ردیف اولویت کالاهایی قرار دارند که سبد کالاهای خرده فروشی بانکی را در اختیار دارند ، با حجم EEA 95.3 میلیارد. در پایان دسامبر سال 2020 ، این حدود 77.5٪ از کل پرتفوی بانک را نشان می دهد. خرده فروشی.
حجم تأمین مالی املاک و مستغلات تا پایان دسامبر سال 2020 به ابتکار بانک مرکزی مصر (CBE) ، با پوشش مالی کم بهره برای وام های مسکن برای بخش درآمد متوسط ، به 10 میلیارد EGP رسید که در اختیار 91000 مشتری قرار گرفت. NBE طبق ابتکار عمل تا پایان دسامبر 2021 ، هدف 12 میلیارد EGP را کنترل می کند.
دالیا البز ، معاون رئیس NBE گفت که تا پایان سال 2020 ، این بانک 22 شعبه برای خدمات الکترونیکی افتتاح کرده است ، با هدف دستیابی به 25 شعبه تا پایان سال 2021.
الباز نشان داد که این بانک در حال مذاکره با شرکت ها و ارگان های بین المللی برای معرفی بانکداری دیجیتال است. این اقدام پس از تلاش NBE برای راه اندازی شعبه های الکترونیکی است که با تلاش های دولت مصر برای تغییر شکل دیجیتالی آغاز شد.
وی افزود که NBE بسته جدیدی از خدمات خود را از طریق خدمات بانکی اینترنتی Al-Ahly و برنامه تلفن همراه Al-Ahly Mobile راه اندازی کرده است. این برنامه برای تکمیل برنامه توسعه تعیین شده توسط بانک برای گسترش خدمات فعلی بانکداری دیجیتال است.
این بسته برای اولین بار شامل امکان انتقال بین حساب های محلی با استفاده از شماره حساب بین المللی IBAN و همچنین انتقال به کیف پول های الکترونیکی از طریق شبکه ACH است. همچنین شامل پرداخت از طریق فاوری به عنوان یک ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی است.
وی خاطرنشان کرد که این بانک پروتکل های همکاری با سیستم عامل های پرداخت الکترونیکی فاوری ، امان و خالص را برای تهیه 70000 دستگاه POS امضا کرده است. این به عنوان بخشی از اهداف بانک فعال کردن ابتکار CBE برای فعال کردن خدمات پرداخت الکترونیکی است.
الباز افزود که این بانک بیش از 71٪ هدف را برای این ابتکار به دست آورده است ، زیرا تعداد کل دستگاه های POS تا پایان دسامبر سال 2020 بیش از 169،000 دستگاه بود. این بانک قصد دارد تا پایان سال 2021 به 240،000 دستگاه برسد. .
وی گفت که این بانک خدماتی را برای فعال کردن کارت های پرداخت و کارت های اعتباری از طریق دستگاه های خودپرداز و کانال های دیجیتالی راه اندازی کرده است. این امر با به روزرسانی جامع وب سایت رسمی برای گسترش آگاهی بانکی از کلیه خدمات و محصولات بانکی و دیجیتالی انجام می شود.
از طرف خود ، کریم سوس ، مدیر عامل NBE ، گفت که این بانک در تلاش است خدمات ارائه شده از طریق دستگاه تعاملی تعاملی (ITM) را به عنوان تنها ارائه دهنده این خدمات در بازار بانکی در مصر ارائه دهد.
Soos تأیید کرد که به ویژه با توجه به تأثیرات همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) ، تقاضای مشتری برای خدمات بانکی اینترنت و تلفن همراه افزایش مثبت داشته است.
تعداد کل اشتراک های مشتری مشتری برای سرویس Al Ahly Net با حجم معاملات 417 میلیارد EGP به 5.4 میلیون مشترک رسیده است. تعداد شرکتهای مشترک این سرویس با حجم معاملات 38 میلیارد EGP به 46000 شرکت رسیده است.
وی افزود: در بازه زمانی بین راه اندازی سرویس تا دسامبر سال 2020 ، تعداد کیف پول های الکترونیکی به 1.8 میلیون کیف پول الکترونیکی رسیده است. بانک همچنین ثبت نام در کیف پول تلفن را از طریق وب سایت رسمی بانک در دسترس مشتریان موجود قرار داده است.
تعداد معاملات کیف پول الکترونیکی تا پایان دسامبر 2020 با 3.3 میلیون افزایش ، به 11.6 میلیون معامله رسید. این در مقایسه با 8.3 میلیون معامله در دسامبر 2019 با حجم 2.9 میلیارد EGP و 1.1 میلیارد EGP قبل از آخرین اثرات ویروس کرونا است. این ارقام نشان می دهد که تعداد معاملات کیف پول الکترونیکی 164 درصد یا 1.8 میلیارد EGP حجم افزایش یافته است.
این بانک در زمینه علاقه خود به حواله های مصری در خارج از کشور ، پروتکل همکاری با Egypt Post را امضا کرد تا حواله ها را از طریق دفاتر پستی در دسترس قرار دهد.
این سرویس به مشتریان این امکان را می دهد تا از طریق NBE نقل و انتقال پول دریافت کرده و از طریق دفاتر مختلف پستی مستقر در سراسر کشور به آنها پرداخت کنند. علاوه بر این ، توافق نامه همکاری با Ripple امضا شد تا اجازه استفاده از فناوری بلاکچین برای دریافت حواله از خارج از کشور را بدهد.
[ad_2]