بهبودی پایدار پس از COVID-19 در منطقه MENA بدون حاکمیت قوی وجود ندارد: صندوق بین المللی پول



منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) به دنبال یک بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) قادر به بهبودی پایدار و قوی نخواهد بود ، مگر اینکه یک چارچوب حاکمیتی قوی وجود داشته باشد.

این اظهارات توسط جهاد آزور ، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای میانه در صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) ، طی یک میزگرد مجازی “بهبود حکومتداری و مبارزه با فساد برای رشد فراگیر در خاورمیانه و شمال آفریقا” بیان شد.

بهبود حاکمیت و مبارزه با فساد کلیدی برای مقابله با اثرات همه گیر COVID-19 است. صندوق بین المللی پول گفت ، آنها همچنین برای پیشرفت بهتر به سمت بهبودی پایدار و فراگیر مهم هستند.

کنترل شدیدتر فساد در منطقه شمال و آفریقای جنوبی با افزایش درآمد داخلی ، افزایش کارایی سرمایه گذاری عمومی و آموزش بهتر مرتبط است. نتایج به عنوان دسترسی بهتر به آموزش.

“مانند هرم به دولت نگاه کنید. شما م institutionsسساتی در رأس امور قرار دارید و دیدیم که تعدادی از کشورها ساختار نهادی خود را بهبود بخشیده و قوانین جدیدی را برای استقلال بیشتر بانک های مرکزی خود وضع کرده اند. “

با این حال ، وی خاطرنشان کرد که برخی موارد وجود دارد که برای تقویت نقش نهادها باید مورد توجه قرار گیرند ، زیرا این مهم است زیرا آنها نهادهایی هستند که اعتماد بین شهروند و دولت را حفظ می کنند.

آزور گفت لایه دوم همان چیزی است که وی آن را “مدل عملیاتی” یا سیستم عامل می خواند. آنها قوانین ، مقررات و رویه های فعلی را نشان می دهند ، جایی که بیشترین تنوع در بین کشورها مشاهده می شود.

وی همچنین گفت كه با مقابله با خطرات فساد ، با بهبود كارآیی قوانین و مقررات ، می توان بر این تنوع غلبه كرد.

این ، به نوبه خود ، به کشورهای منطقه MENA امکان می دهد تا درآمد خود را بهبود بخشند ، خدمات بهتری به شهروندان خود ارائه دهند و ثبات سرمایه گذاری اضافی را فراهم کنند. در عین حال ، سطح سرمایه گذاری موجود و ایجاد اشتغال را نیز افزایش می دهد.

آزور به سندی که اخیراً توسط صندوق بین المللی پول منتشر شده اشاره کرد ، که نشان می دهد اولویت ها برای مبارزه با فساد کجا هستند و کشورها چگونه باید با آن مقابله کنند.

لایه سوم بخشی از شفافیت و پاسخگویی است ، چیزی که شهروند باید ببیند و این منطقه ای است که در آن خلا certain خاصی وجود دارد که می تواند خیلی سریع پر شود. “این از نظر شفافیت بودجه است. ، در مورد سطح آمار اطلاعات منتشر شده و صحت و استقلال کسانی که آنها را ارائه می دهند. “

وی تأکید کرد که این یک جنبه مهم است ، زیرا بر نحوه خواندن اقتصاد واقعی کشورها تأثیر می گذارد و بازده اقتصادی را منعکس می کند. طرفین همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از منابع در اختیار شهروندان خود قرار می دهند.

آزور گفت: مقابله با فساد مسئله مهمی است که به موسسات امکان می دهد به روشی کار کنند که امکان ادغام بین تدارکات عمومی و نحوه اشتراک اطلاعات را فراهم کند.

آزور گفت: “دو بعد آخر که در دوره پس از بحران با COVID-19 اهمیت بیشتری خواهد یافت ، شامل نیاز به مشارکت است.” مشارکت مدنی در تعیین بودجه “

از نظر آزور آخرین ب hereعدی که در اینجا بازی می کند ، فناوری است. وی گفت: این فن آوری در طول بحران COVID-19 ارزش خود را ثابت کرده است ، به چندین کشور کمک می کند تا با بحران جهانی بهداشت کنار بیایند و پشتیبانی بیشتری از شهروندان ارائه می دهند.

وی نتیجه گیری كرد: “من این دو عنصر را بعنوان یك بعد مهم برای آینده می بینم.” کشورها برای سنجش نتایج خود و تعیین اهداف واضح و عملی برای بهبود سطح حکمرانی و مبارزه با فساد. “





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *