نظر بحران برادوی با ضرر 100 میلیون دلاری ادامه دارد

[ad_1]

تئاتر برادوی ضرر كامل خود را به دلیل تعطیلی طولانی مدت ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) جدید اعلام کرد که در سال 2020 حدود 100 میلیون دلار تخمین زده شد.

تعطیلات همچنان ادامه دارد و اگرچه همه تئاترهای جهان به شدت تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته اند ، اما بحران تئاتر برادوی بسیار متفاوت از بحران سالن های نمایش در سایر نقاط است.

دلیل این امر آن است که سیاست هنری ایالات متحده بر اساس ایده یارانه های عمومی مستقیم در حمایت از هنر و فرهنگ ساخته نشده است ، مانند سایر کشورها. در عوض ، ایالات متحده با تکیه بر اصل تمرکززدایی و بدون اینکه هیچ آژانس یا م institutionسسه ای بیش از درصد کمی از بودجه تخصیص یافته را کنترل کند ، رژیم کمک هزینه محرک را ایجاد کرد.

علاوه بر این، تئاتر به عنوان یک شکل هنری به اندازه اروپا عمیقاً در تاریخ فرهنگ معاصر آمریکا قرار ندارد. ایالات متحده هرگز تئاتر ملی ایجاد نکرده است.

این امر آن را در میان پیشرفته ترین کشورهای جهان و همچنین در میان بسیاری از کشورهای در حال توسعه که تئاترهای ملی را در آغاز تاریخ رونق خود تأسیس کرده اند ، منحصر به فرد می کند. تا به امروز ، برخلاف اکثر کشورها مانند انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ژاپن ، چین و هند ، در میان بسیاری دیگر ، ایالات متحده هیچ شرکت نمایشی با حمایت دولت و هیچ ساختمانی که گروه تئاتر آمریکایی در آن باشد را ندارد.

مروه الشیناوی
مروه الشیناوی

بر این اساس ، برادوی کاملاً به گیشه وابسته است و از دولت آمریکا حمایت مستقیمی دریافت نمی کند. همچنین با وجود سابقه طولانی و غنی از مزایای دیگری برخوردار نیست.

علی رغم برخی کمک های استثنایی از طرف کنگره ایالات متحده برای حمایت از آن در طی شیوع ویروس کرونا ، این کمک ها برای حفظ مناطق بزرگ تئاتر مانند برادوی کافی نبود.

با وجود این کمک های مالی ، برادوی نتوانست به تعهدات مالی خود با توجه به اقدامات پیشگیرانه ای که تئاتر را مجبور می کرد برای حفظ فاصله اجتماعی و امنیت مخاطب ، نیمی از صندلی های خود را واگذار کند.

در نتیجه ، برادوی مجبور شد پرده های خود را پایین بیاورد ، چراغ های خود را خاموش کند و تمام نمایش های سال را لغو کند. این امر منجر به از بین رفتن کامل این هنر در ایالات متحده در سال 2020 شد و صنعت را به طور کلی تهدید کرد.

آنچه وضعیت را بدتر می کند این است که این تعطیلی می تواند تا مه 2021 ادامه یابد ، زیرا تئاترها آخرین مکان هایی هستند که درهای خود را به روی عموم باز می کنند. در مورد شکل ظاهری برادوی هنگام بازگشایی سالن ها عدم اطمینان زیادی وجود دارد.

بنابراین ، سیستم تولید تئاتر در آمریکا هنر تئاتر را در یک معضل بزرگ قرار می دهد ، زیرا این وابستگی کامل به گیشه و بدون حمایت مستقیم کافی از سوی دولت منجر به تضعیف این هنر در سراسر کشور می شود.

این در تقابل با تلاشهای سایر کشورها برای حمایت از هنر به طور کلی و تئاتر به طور خاص است. به عنوان مثال ، تئاترهای مهم دیگر کشورها مانند برلینر آنسپل در آلمان (که توسط برتولد برشت و همسرش هلن وایگل تاسیس شده است) و تئاتر ملی در انگلیس ممکن است در ماه مه دوباره صحنه خود را باز کنند و از نظر قوانین نیمی از صندلی ها را حذف کنند تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه.

این فرصت برای این تئاترها تحت یک سیستم دولتی که اسپانسر سالن ها بود و برخی از آنها را به نهادهای عمومی تبدیل کرد ، امکان پذیر بود. همچنین این اطمینان را می دهد که این بازیگران از حمایت سالانه برخوردار می شوند و این باعث می شود تولیدات نمایشی از درآمد مخاطب و گیشه مستقل باشد.

در واقع ، برادوی شایسته حمایت مداوم و مستقیم ویژه دولت ایالات متحده است. مستقر در منطقه منهتن نیویورک ، این مکان فقط یک جاذبه مهم گردشگری یا حتی گروهی از تئاترهای حرفه ای با شهرت زیاد نیست.

در واقع ، او نمایانگر اوج دنیای تئاتر در جهان انگلیسی زبان است. حتی مارتین شیفر مورخ معتقد است که بیشتر نمایشنامه های برادوی به اثری با نفوذ زیاد در فرهنگ آمریکایی تبدیل شده اند و به ایجاد نیویورک به پایتخت فرهنگ در ایالات متحده کمک کرده اند.

علاوه بر این ، در سال 2015 ، برادوی وب سایتی ایجاد کرد تا نمایش های جالب خود را به اتاق های نشیمن منفرد برساند تا بتواند نمایش های خود را به بینندگان سراسر جهان ارائه دهد. این سایت در آن زمان در نوع خود اولین سایت بود.

بدون شک این تئاتر غول پیکر موفق شد نام خود را در ذهن طرفداران تئاتر حک کند تا اینکه نام برادوی مترادف کلمه تئاتر در سراسر جهان شد.

از همه مهمتر ، در سطح اقتصادی ، تئاترهای برادوی یک اهرم مهم اقتصادی برای بخش تئاتر به طور خاص و برای کل اقتصاد آمریکا است. مطابق با لیگ برادوی، در فصل 2018/19 شاهد حضور کل 14768254 دلار و مجموع فروش گیشه 1،829،312،140 دلار بود که 14.8 میلیارد دلار به اقتصاد محلی کمک کرد.

توسط دکتر مروه الشیناوی ، دکترای تئاتر آمریکا و عضو کمیته عالی جشنواره بین المللی تئاتر معاصر و تجربی در قاهره (CIFCET)





[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *